.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متوقف کردن ساخت پتروشیمی میانکاله در دستور کار قرار گرفت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه متوقف کردن پروژه پتروشیمی میانکاله در دستور کار قرار گرفت، گفت: طبق دستور رئیس جمهور تا حضور نتیجه نهایی این طرح متوقف شد.

 به گزارش شمال نیوز، رضا علیخانی با بیان اینکه نتیجه کارشناسی محیط زیست درباره طرح پتروشیمی میانکاله هر چه باشد اعمال خواهد شد، افزود: امیدواریم سازمان محیط زیست هم با مدنظر قرار دادن همه جوانب مانند اشتغال، رونق اقتصادی، مسئله شعار سال و مسئله محیط زیست بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه متوقف کردن طرح در دستور کار قرار گرفت و تا نتیجه نهایی این طرح متوقف شده است گفت: رئیس جمهور با توجه به ابهام ایجاد شده در احداث پتروشیمی میانکاله ضمن بررسی مجدد موضوع دستور داد تا اطلاع بعدی عملیات طرح تا حصول نتیجه متوقف شود.

علیخانی گفت: مازندران به بهانه حفظ محیط زیست و داشتن اراضی کشاورزی و منابع طبیعی از فرصت صنایع بزرگ محروم است و باید بین حفظ محیط زیست و توسعه صنعت تعامل سازنده برقرار باشد و این امر حاصل نخواهد شد جز اینکه سازمان محیط زیست با ارائه راهکارهای نوین و با بهره مندی از تجربیات دیگر کشورها از توسعه استان حمایت کند.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: سازمان محیط زیست در برابر هر سرمایه گذاری به صورت سلبی برخورد کند ساده‌ترین کار ممکن است اما بررسی سازگاری و تطبیق صنایع با محیط زیست باید در دستور کار قرار گیرد تا ضمن حفظ محیط زیست، استان را در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده در امر توسعه و پیشرفت محروم نکند.

وی گفت: سرمایه گذار این مجتمع پتروشیمی قصد ایجاد اشتغال برای پنج هزار نفر را دارد که پس از سیر تشریفات اداری و دریافت مجوز لازم مبادرت به شروع عملیات اجرایی این مجموعه کرده که با ابهام سازمان محیط زیست مواجه شد که رسیدگی به این موضوع در دستور کار استان قرار گرفت.

علیخانی افزود: سرمایه گذار و کارشناسان مدعی هستند که پتروشیمی هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی ندارد و فاصله قانونی میانکاله تا محل احداث کارخانه باید یک کیلومتر باشد که مکان پیش بینی شده برای پتروشیمی حسین آباد بهشهر تا میانکاله حدود ۱۵ کیلومتر است که برابر قانون هیچ گونه مانعی برای ایجاد آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: سرمایه گذار مدعی است که ادعای سازمان محیط زیست باید بر اساس موازین قانونی باشد چرا که تولیدات پتروشیمی بدون هرگونه آلایندگی بوده و سازمان محیط زیست تا امروز دلایل مخالفت خود را پس از صدور مجوزی که خود داده ارائه نداده است./مهر

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.278 seconds.